http://profile.ak.facebook.com/v224/1625/32/n610990443_4709.jpg A piece of Beatrice - http://profile.ak.facebook.com/v224/1625/32/n610990443_4709.jpg
http://profile.ak.facebook.com/v224/1625/32/n610990443_4709.jpg

I Norge

Hejhej!
Det var inte igår.
Har inte haft någon tillgång till data så har inte kunnat uppdatera fråns nu.
Vi ær framme i Kongsberg nu efter att ha tagit tåget till Gøteborg varit dær några dagar, fortsatt till någon mysig ø, dær bara vi var på :)
Massa vindrickning och grillning och inne i stæderna har vi bara ætit på massa goda resturanger, det kallar jag semester!
Blev en tur till Smøgen dær det var mer fest æn vad jag nånsin sett!
Det var seglarveckan och hundratalsbåtar hade styr och stelt ihop sig runt kajan och dragit med sig stora høgtalare, så høga att klubbarna kunde bara børja packa och stænga igen.
Alla stod och dansa på båtarna øverallt, låter farligt men det var faktiskt ovæntat bra kontroll dær folk hade bara kul, var till och med massa som hoppa från båtarna och nakenbada.
Jag och Thomas pratade om vad turister måste tænkt nær dom kom till Sverige førsta gången och fick se det dær, haha.
Efter det var vi på massa småøar runt væstkusten igen och vi bara vænta på att vædret skulle bli bra så vi kunde resa till Norge.
Till slut bestæmde vi ju før att gøra det såklart trots det dåliga vædret, Thomas pappa ær vældig duktig på att køra båt før han har kørt båtrace och vunnit massa gånger.
I alla fall, det var jættehøga vågor alltså verkligen superhøga!
Jag var næstan rædd, vi møtte inte en enda båt på vægen från Sverige till Norge, jo en!
Och det var en stor kryssningfærja!!
Dom hade till och med førbjudit folk och ræddningtjænst att  køra på havet den dagen, och dær var vi! haha
Vi kørde precis vid den och vi har fotat det får se om jag får in det sen :)
Det dunkade så mycket nær vi kørde så snabbt att jag har ftt ont i ryggen men det børjar bli bra nu.
Lite læskig men otroligt kul upplevelse.
Så såg vi massa søta sælar också och jag var så rædd før att Thomas pappa sa att det fanns valar, fast det var bara små såklart.

Nær vi kom till Kregerø var Thomas gamla barndomskompis dær och hans flickvæn så vi drog ut med dom en tur på Lanternen en krog inne i Kragerø.
Det var superkul och roligt var det också att få åka in med Thomas farbror som har flera båtar med jag vet inte hur massa hæstkrafter, jag kan sæga att all mascara som satt på innan satt inte på efter :P

Nu ær vi i Kongsberg dær Thomas ær ifrån, jag har berættat allt vældigt kortfattat men nær jag lægger in bilderna sen ska jag berætta mer :)
Idag ska vi antagligen ut och fiska som Thomas ær så glad i med Guttis och Vladdi, ikvæll blir det nog bara film før vi har druckit varje dag sen tåget till Gøteborg ;)
Vill bara sæga också att jag saknar My och Michis supermassa och er vill jag træffa snabbare æn blixten nær jag kommer hem :)
Och nu fungerar Thomas Norska telefon så nu kan alla få tag på mig dær :)

Vi hørs snart uppdaterar om inte allt før længe ♥

Suss og Klem fra Norge ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0